21.11.
Elvíra
Tip na dnes:
Jarné upratovanie s ALL WORKS so zľavou 15%. Viac info na info@allworks.sk .
Z ktorej sekcie chcete dostávať informácie?

Udeľujem súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely rozposielania newslettrov od spoločnosti ALL WORKS s.r.o.
Prihláste sa na odoberanie
NEWSLETTRA

PARTNERSTVO s all works

Ste malý živnostník alebo firma a ste odborník vo svojom odbore? Vyplňte formulár a staňte sa našim partnerom.

CHCEM BYŤ PARTNERSKÝ DODÁVATEĽ

all works poukážka

Potešte nie len vašich rodičov, starých rodičov či partnera, ale aj seba poukážkou rôznych nominálnych hodnôt.

DARČEKOVÁ POUKÁŽKA

10 vecÍ, ktorÉ vÁm zefektÍvnia prÁcu

Prvých pár hodín pracovného dňa môže mať významný vplyv na vašu produktivitu v práci, a to počas celého dňa. Mať dobrý štart do nového dňa je cieľom každého svedomitého zamestnanca, ktorý chce napredovať. Ako sa čo najlepšie naštartovať na začiatku dňa a zefektívniť svoju prácu? Prečítajte si naše rady.



Do práce prísť načas. Určite vo vás nezanechá dobrý pocit meškať hneď ráno a do práce prísť upachtený, spotený, zadýchaný a vystresovaný. Prísť do práce načas znamená urobiť si rannú kávičku, porozprávať sa s kolegami a naladiť sa na všetko, čo máme cez deň naplánované.

Zhlboka sa nadýchnuť a sústrediť sa na prácu. Veľa ľudí prichádza do práce unavených a frustrovaných z vlastných problémov, pretože nemajú dostatok času zaoberať sa osobnými problémami v súkromí. Do práce si prídu tzv. oddýchnuť a ich práca je počas dňa neefektívna. Spomaľte, dajte si na chvíľu pauzu a zhlboka sa nadýchnite vždy, keď vaša koncentrácia klesne, resp. keď sa nedokážete sústrediť na to, čo robíte. Oddeľujte osobné a pracovné problémy, to je základ úspechu.

5 minút. Presne toľko času si doprajte na koncentráciu po hlbokom nádychu. Nenechajte sa vyviesť z rovnováhy kolegami, ktorí sa strácajú vo svojom zmätku a stresoch. Táto malá chvíľka venovaná sebe vám prinesie oveľa viac, ako si myslíte.

Začnite každý deň s čistým štítom. Svoju prácu si vždy dokončite, nepresúvajte si ju na ďalší deň. Mohlo by vás to prevalcovať. Zorganizujte si celý deň tak, aby ste stihli všetko, čo je potrebné. Možno sa budete musieť starať o projekty, ktoré si vyžadujú na riešenie viac dní. Rozvrhnite si toľko času, koľko potrebujete na produktívnu a nestresujúcu prácu. Buďte realisti. Nezneužívajte pracovný čas na úkony, ktoré pri vašej práci nie sú potrebné.

Nebuďte náladový. Vaša nálada má veľký vplyv na ostatných. Ráno vstaňte dostatočne včas na to, aby ste stihli všetko potrebné, nenaháňali sa, nehádali sa s partnerom a boli v pohode. Nikto nechce mať z kolegu v práci uzlík nervov. Ak nie ste ranné vtáča, snažte sa mať pozitívny prístup k práci, tešiť sa do nej a ak potrebujete na zlepšenie nálady šálku kávy, spravte si čas a dajte si ju. Nie je nič horšie ako jeden náladový kolega, ktorý vie pokaziť náladu všetkým ostatným už od rána.

Zorganizujte si svoj deň. Hneď ráno je najlepší čas zhodnotiť priority a zamerať sa na to, čo nevyhnutne potrebujete na splnenie cieľov. Veľa ľudí začne svoj deň s nedôležitými činnosťami a na konci dňa zistí, že na tie dôležité nezostal čas. Urobte si zoznam úloh, alebo si aktualizujte stav z toho predchádzajúceho. Osvedčené sú ranné porady, na ktorých si ozrejmíte pracovný plán firmy. Ak má váš nadriadený naliehavú požiadavku, je samozrejmé uprednostniť ju a splniť zadanie čo najskôr.

Buďte prítomný fyzicky aj psychicky. Je dôležité komunikovať a správne použiť úsmev, čo spojí nejeden kolektív. Zamestnanci nie sú stroje. Ak ste si svoju prácu splnili skôr, je na mieste spýtať sa, s čím môžete pomôcť alebo byť iniciatívny pri riešení projektov. Jednoducho povedané, nespať.

Čistý pracovný stôl. Uistite sa, že váš pracovný priestor je organizovaný. Upracte všetky zbytočnosti, ktoré nepotrebujete a zavadzajú vám. Čistý priestor vám navodí produktívnu atmosféru pri práci. K zapratanému stolu sa nikomu nechce ani len sadnúť, lebo vie, že práca ho tam čaká a kopí sa. Tu sa vrátime k bodu o tom, ako si nepresúvať prácu na druhý deň.

Keď máte nejaký problém, vyriešte ho okamžite a neodkladajte rozhodnutie. Je výborné zaviesť do svojej práce pravidlo, aby ste prejednávali vždy len jeden problém a okamžite dospeli k rozhodnutiu. Žiadne odkladanie záležitosti na neskôr nie je prospešné. Rozhodnutím môže byť aj to, že problém treba ešte preskúmať a je potrebné získať k tejto téme ďalšie informácie, rozhodnutím môže byť aj to, že sa ďalej niečo urobí alebo neurobí sa nič, ale k rozhodnutiu ohľadom problému sa musí dôjsť hneď a už si nikto nebude robiť starosti s nevyriešenými problémami.

Poctivosť a dôveryhodnosť. K práci pristupovať poctivo a svedomito. Vybudovať si u kolegov dôveru a priateľstvo na základe dobre vykonanej práce a spoľahlivosti. Nie je nič lepšie ako mať v práci dobrý kolektív, s ktorým môžete vždy rátať.






<< Späť